Wilisweg | route en overzicht | van dag tot dag | fotoalbum | hotels |
Donderdag 17 juli 2003. We vertrekken om 9.00 uur van huis. Het is bewolkt en 19ºC. De rit naar Schiphol verloopt vlot. We kunnen de auto bij 'lang parkeren' kwijt in vak 412. Even opschrijven want anders wordt het later zoeken geblazen. En ja hoor, net wanneer wij de koffers uit de auto willen halen begint het stevig te regenen. Gauw een jas aan en naar de bushalte lopen. Onze broekspijpen zijn inmiddels al aardig vochtig geworden. De bus brengt ons naar de vertrekhallen. In hal 2, balie 14 wordt de ruimbagage door een scan gehaald en gestikkerd. Dan door naar de incheck-balie. Daar doet de lopende band geen dienst en worden de koffers door personeel meegenomen. Wij gaan naar de paspoortcontrole en vervolgens wordt de handbagage gescand. Even tijd voor koffie en wc en daarna naar E7, waar we om 12 uur verwacht worden. We kunnen vrijwel meteen doorlopen voor een securety-check. Er worden wat vragen gesteld over wie de bagage heeft ingepakt en of je iets van een ander bij je hebt e.d. Dan een stukje verder lopen waar alweer je bagage door een scan gaat. Nu kunnen we wachten om in te stappen. |
Het vliegtuig is een DC10 van Northwest en vertrekt om 13.10 uur. We zitten met z'n tweeën bij het raam, boven de vleugels. De stoelverdeling is als volgt: 2 5 2. Tijdens de vlucht worden regelmatig de vluchtgegevens op een groot scherm vertoond. De vlieghoogte is soms 10km., snelheid 950 km. per uur. Het eten is prima. En ach, met plastic bestek weten wij wel raad. H. krijgt tijdens het dalen wel even flink last van z'n oor. Na 7302 km. landen we om half vier in Memphis Tennessee. |
Buiten is het wijds met lage gebouwen die allemaal bij de luchthaven horen. Iets anders is er
niet te zien. Zonnig weer met 35ºC. Nadat de bagage is opgehaald gaan we naar de paspoortcontrole. Nog eens een check en dan worden de koffers gecontroleerd. Ieder apart aan een tafel waar een scan langs de randen van de koffer wordt gehaald. Bij goedkeuring wordt de koffer behangen met een mooie stikker. H. z'n Samsonite vertrouwt men kennelijk niet en moet worden geopend. De koffers blijven daar achter voor de vlucht naar Denver. Bij een volgende post gaat onze handbagage maar weer eens door een scangeval. Het kan bijna niet zorgvuldiger, men voelt zich zowat een misdadiger. We bedenken wel dat het voor onze eigen veiligheid is. Vanaf kwart voor vijf is het wachten geblazen. |
Er valt op de luchthaven niet veel te beleven. De winkeltjes hebben we snel gezien er zijn enkele
koffietentjes en veel gates. Half zes eten we een 'hardbreak hotel' (broodje varkensvlees met augurk en frites met saus) voor $ 8,95 en een biertje. Na afloop bezoeken we een wc. Meteen valt op dat het toiletblok van boven en van onderen open is. Dan zie je al snel dat er flinke kieren tussen de deuren zitten. Hoezo privacy! De wc's spoelen automatisch door, dus oppassen dat je niet nat gespetterd wordt. Oké, na dit overleefd te hebben wachten we bij B30 vanaf 18.45 uur op de Airbus 319 van Northwest (NW 807) die om 21.45 uur moet vertrekken. De meeste toestellen die we hier zien zijn van Northwest. |
Half negen wordt het al een beetje donker. Op een gegeven moment valt ons op dat het zo rustig is, er komen geen toestellen meer binnen en we zien ze dus ook niet meer vertrekken. De gangen zijn ook al zo leeg. Hier heerst een soort avond-siësta. Echt een saaie boel! Dan opeens begint het weer te leven en ja hoor, ons toestel komt eraan en de voorbereidingen gaan beginnen. Een stewardess laat ons door en we mogen plaats nemen bij het raam. De reizigers zitten in dit toestel 3 bij 3. Tijdens de vlucht, die 2 uur duurt, zitten we alle twee te knikkebollen. |
Onze aankomst in Denver inclusief 1 uur tijdverschil is 22.45 uur. Met een taxi laten we ons naar hotel Red Lion in Denver Downtown brengen. Deze rit kost $ 50,- incl. fooi en duurt maar 30 minuten. Dat komt omdat er zo laat in de avond weinig verkeer is. Eindelijk na 23 uur onderweg te zijn geweest kunnen we ons laten vallen op één van de twee 2-persoonsbedden die in de kamer staan. |