Inleiding.
Omdat wij in het verleden al grote delen van de westkant van de Verenigde Staten hebben gezien is het nu de beurt aan het zuidoosten.
Een week voor vertrek krijgt Wil een teenblessure. Omdat er elke dag een kleine verbetering in de genezing optreedt durven we het aan deze rondreis door te zetten. Helaas blijft ze er toch nog twee weken veel last van houden en dat beperkt ons enigszins bij de uitstapjes tijdens deze reis. De laatste week ging het gelukkig steeds beter.
RouteDeze rondreis begint en eindigt in Orlando. Met een huurauto rijden we met de klok mee door de staten Florida, Alabama, Louisiana, Mississippi, Tennessee, North Carolina, South Carolina en Georgia. |
Reis.Maandag 17 april 2017.Deze reisdag begint om 5 uur in de ochtend. Via de A4 rijden we naar Schiphol. Inchecken hebben we gisteren al online gedaan en de boardingscards zitten in de tas. In vertrekhal 3 loopt alles keurig op tijd. We krijgen wel nieuwe boardingscards met dezelfde zitplaatsen. Ook bij de douane en bij het korte gesprekje met de beveiliging verloopt alles prima. Dan tijd voor een ontbijt. Boarden gaat in groepsverband, het nummer staat op de instapkaart. Dat is nieuw voor ons. Om bij de Polderbaan te komen moet er eerst 20 volle minuten getaxied worden. Vlotte vluchten, maar of we de meest prettige reis hebben met een overstap in Philadelphia weet ik niet. Eerst een vlucht van 8 uur en daarna nog eens 2 uur vliegen naar Orlando. Bovendien zitten we erg krap, in de langste vlucht (Boeing 757) ook nog eens iets minder ruimte dan de vlucht naar Orlando (Airbus 321). We zitten in het achterste deel van het toestel en dat betekent automatisch dat je als een van de laatsten het toestel kan verlaten. En wanneer je dan een korte tijd hebt om over te stappen op een volgende vlucht voelt dat erg onrustig. |
Op de luchthaven in Philadelphia aangekomen gaan we eerst naar de wc en daarna naar de douane formaliteiten. Dat loopt gelukkig allemaal gesmeerd.
Vingerafdrukken, pasfoto (bril af!) bij een leuke beambte. Snel de koffers ophalen die daarna op ons pad ingenomen worden om doorgestuurd te worden
naar de volgende vlucht. Wij kunnen dan naar de juiste gate. De overstaptijd is erg krap, want we hebben zelfs geen tijd meer om een flesje water te kopen. De luchthaven in Philadelphia is heel groot, maar wij hebben alleen te maken met terminal A. Dat is wel overzichtelijk. Een man die daar een karretje bestuurt voor het vervoeren van passagiers fluit de hele tijd om een botsing te voorkomen. Hij doet vogels na. Erg leuk! |
naar boven vervolg